In 2018 gebeurde er iets onverwachts,
waardoor alles op losse schroeven stond.
Maar dat zorgde ervoor dat duidelijk werd wat mijn missie is.
Vanuit strategie help ik je met krachtige beelden waarmee jij jouw verhaal aan de wereld kunnen tonen.
Met een goed beeldend verhaal word je zichtbaar als professional, zijn je kernwaarden herkenbaar voor je doelgroep en zorg je voor emotionele betrokkenheid en verbinding. Zo breng je je verhalen tot leven en maak jij maximaal impact.
In 2018 solliciteerde ik op mijn droombaan en werd tot mijn grote verrassing afgewezen. Ik had 15 jaar in loondienst gewerkt bij verschillende bedrijven, en altijd in communicatiefuncties. Soms een uitstapje richting sales of marketing maar altijd voor een maatschappelijk betrokken onderneming of stichting.
Ik paste precies bij het bedrijf waar ik solliciteerde, en mijn CV was meer dan perfect voor de baan. De gesprekken verliepen relaxt en moeiteloos aan beide kanten. Ik kon het bedrijf zoveel verder helpen.
Er was op dat moment veel aan de hand in mijn leven. Ik was met mijn man en drie kinderen verhuist van de grote stad naar een klein dorp 80 km verderop. Mijn moeder was ongeneeslijk ziek en bovendien bouwden we ons zelfontworpen duurzame huis. Als een stoomtrein die goed op gang is, ging ik maar door. Ik was dan ook totaal verrast toen ik een telefoontje kreeg. Helaas de baan was niet voor mij.
Dus daar zat ik dan. Alles wat in mijn verwachtingspatroon lag, gebeurde ineens niet meer. Ik ging niet naar dat leuke bedrijf, met die toffe collega’s die zo mijn vrienden konden zijn. Een week later kreeg ik een email van het bedrijf. Ook zij vonden de beslissing moeilijk, hadden hetzelfde gevoel als ik. Maar zagen ook iets anders in mij. Ik zou meer impact kunnen maken, voor mezelf moeten kiezen, groter denken en doen. Ze lieten me gaan in de overtuiging dat ik ze al snel zou ontgroeien.
Ik zag dat nog niet. Ik kreeg het gevoel dat alles op losse schroeven stond. Maar hoorde ook ergens dat stemmetje die me vertelde dat er meer was. Het was tijd om even uit mijn hoofd te gaan en vooral bezig te zijn met creëren. Dingen maken. Letterlijk. Ik ging achter de naaimachine, pakte de haaknaalden op, schilderkwasten en ook mijn camera.
Die oude passie voor fotografie bleek opnieuw een hit en ik ging naar de fotovakschool om nog meer te leren. En daar viel weer een kwartje. Een van de docenten zei even tussen neus en lippen door dat ik goud in handen had. Ik maak makkelijk echte connectie met mensen, heb een schat aan communicatie ervaring in het bedrijfsleven en blijkbaar een goed oog voor fotografie.
Dus één en één werd drie. Ik combineer mijn communicatieskills met fotografie om ondernemers te helpen hun waarde in beeld te brengen. Het kan lastig zijn om je missie, visie en je merkwaarden in beeld te brengen, vooral als dit abstracte begrippen zijn. Door samen krachtige beelden te maken, kun jij je verhaal aan de wereld tonen. Zo word je zichtbaar als professional, en zijn je kernwaarden herkenbaar voor je doelgroep. Een goed beeldend verhaal zorgt ook voor emotionele betrokkenheid en verbinding. Zo breng je je verhalen tot leven en maak je maximaal impact. En niet onbelangrijk, zet je belangrijke stappen op weg naar maximale omzet.
Mijn missie is om jou te helpen met het in beeld brengen van je visie, missie en je kernwaarden. Breng je verhalen tot leven voor maximale impact.
Je kent nu mijn verhaal van de start van mijn ondernemerschap, en ben ik heel benieuwd naar jou en jouw verhalen. Wat zijn je dromen, wat is je missie en wat is je plan om dit te realiseren? Deel het met me in het formulier hieronder en dan denk ik graag met je mee hoe we jouw verhalen in beeld kunnen vangen.
Wat is jouw verhaal?
Laat je telefoonnummer of e-mailadres hier achter, dan neem ik even contact met je op om kennis te maken.